Czym różni się cukinia od kabaczka?

Z pewnością zastanawialiście się kiedyś, czym różnią się kabaczki od cukinii. Odpowiedzi na to pytanie można znaleźć wiele, dlatego dobrze jest wiedzieć, że cukinia i kabaczek są tym samym warzywem. Jedną z różnic, którą można wymienić, jest okres wzrostu. Cukinia to młode, małe warzywo. Kiedy odpowiednio dojrzeje i wyrośnie na duże warzywo z twardymi pestkami, to może być nazywane kabaczkiem. 

W zależności od regionu uprawy rośliny występuje ona pod jedną lub drugą nazwą. Na rynku rolnym można spotkać wiele odmian kabaczek- od tych o ciemnozielonej barwie po żółte czy nawet pasiaste.

Czym charakteryzuje się cukinia?

Warzywo o dwóch nazwach to odmiana dyni zwyczajnej i można je spotkać w różnych kolorach. Jest to jedno z najpopularniejszych warzyw, które gości na stołach w wielu domach. Roślina ta dodaje objętości posiłkom, ma dużo wody oraz niską kaloryczność. Kabaczki to podłużne warzywo, które swoim wyglądem często przypomina przerośniętego ogórka.

Oprócz tego, że z cukinii możemy przygotować przepyszne dania, to również możemy dostarczyć wiele cennych składników odżywczych naszemu organizmowi. Kabaczki to doskonałe uzupełnienie codziennego jadłospisu.

Dodatkowo warzywo to jest bardzo łatwe w uprawie. Jedynie czego potrzebuje, to żyzna gleba oraz duża ilość wody. Jest bardzo odporna na różne choroby i szkodniki.

Jak wykorzystać kabaczki podczas przyrządzania potraw?

Kabaczki czy inaczej cukinie to warzywa, które chętnie wykorzystujemy podczas przyrządzania różnych potraw, zwłaszcza latem. Kabaczki chętnie spożywane są przez osoby stosujące diety odchudzające, ponieważ warzywa te mają niską kaloryczność.

Cukinie znajdują szerokie zastosowanie w każdej kuchni. Mogą być spożywane zarówno na surowo, jak i w formie smażonej, duszonej czy pieczonej. Ich neutralny smak sprawia, że pasują do różnych kompozycji warzywnych, a także mięsno-warzywnych.

Grillowana cukinia to doskonała opcja na wiosenno-letnie pikniki czy na spotkania w gronie najbliższych. Kabaczek faszerowany i pieczony to sposób na zdrowia, a także zdrową przystawkę. Z kabaczków można przygotować również zupy, sałatki czy dania główne. Kabaczki nadają się także do przyrządzania przetworów, które doskonale smakować będą jesienią czy zimą.

Kabaczki- właściwości odżywcze i lecznicze

Mimo tego, że kabaczki cechują się niską wartością energetyczną, to są bogatym źródłem witamin i minerałów. W kabaczku znajdziemy minerały takie jak: wapń, żelazo, fosfor, potas czy cynk oraz witaminy C, B E, K, A oraz kwas foliowy. Dzięki połączeniu tych wartości odżywczych kabaczki pozytywnie wpływają na nasze zdrowie. Warzywa te wspomagają układ odpornościowy, mają właściwości przeciwzapalne oraz alkalizujące, a także wzmacniają skórę, włosy i paznokcie. Cukinie wspomagają odchudzanie oraz redukują stres. Dodatkowo spożywanie cukinii zmniejsza ryzyko rozwoju nowotworów układu pokarmowego. Ze względu na niski indeks glikemiczny, cukinia może być spożywana przez osoby cierpiące na cukrzycę. Kabaczki są lekkostrawne, dzięki czemu bardzo chętnie włączane są do diety.

Przewiń do góry